maandag 27 maart 2017

no. 1092

The most lovable sign of spring is seeing butterflies again. They need sunny weather. When the sun shines, they can absorb solar heat with their wings, to warm up and fly.


Butterflies are light and frivolous the way they flutter from flower to flower. It's a joyous sight. They simply enjoy life so it seems. Makes me smile always.

To enter spring I've painted a butterfly for you today. It's one from South-America and usually when they rest they will sit upside down in a high tree. I like their graphic pattern a lot. The male can make a cracking noise, although nobody knows what it's used for. That's how they got their name.

Hope we get to enjoy lots of sun this week, 
With Love Lies




'A butterfly
counts not months
but moments,
and always has time enough'




 'Flying Blue Cracker'
acrylic on canvas 5x5cm 2x2"inch


3 opmerkingen:

  1. Als een vlinder vrij, mooie momenten ervaren en zeeën van tijd...

    Wat een schitterend kunstwerk Lies.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ik echt een mooi moment in de lente vind is als je weer vlinders ziet. Dat is vooral zo op een zonnige warme dag. Ze hebben de zon nodig om via hun vleugels op te warmen zodat ze kunnen vliegen.

    Ik hou van ze, dat lichte, dat frivole zoals ze fladderen van bloem tot bloem. Het ziet er zo aantrekkelijk uit. Ze genieten gewoon van het leven, ik word er vrolijk van.

    Om de lente te bestendigen heb ik er vast eentje voor je geschilderd. Deze soort komt uit Zuid-Amerika en is moeilijk te spotten. Als ze rusten zitten ze meestal hoog in een boom en ondersteboven. Dat grafische in hun vleugels is echt prachtig vind je niet? Het mannetje schijnt een knetterend geluid te kunnen maken al weet niemand precies waarvoor het dient, het is wel de reden voor hun naam.

    Ik hoop dat we van een mooie zonnige week
    kunnen genieten
    Lieve groet,
    Lies

    BeantwoordenVerwijderen

Tell me what you think...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...